Tuesday, September 23, 2014

Efterårstræf hos Vendelbo-quilterne i Hjørring



Vendelbo-quilterne inviterer til efterårstræf i Hjørring
Lørdag d. 1. november 2014 fra kl. 9.30 til kl. 16.00
Sct. Olai Sognegård, Skagensvej 210, Hjørring

Pris for deltagelse 70,00 kr. inkl. formiddagskaffe med rundstykker + eftermiddagskaffe med kage.

Vi begynder kl. 9.30 med kaffen , workshops og eget arbejde starter kl 10.00

Medbragt madpakke spises ca. kl. 12.

Kl. 15 drikker vi eftermiddagskaffe og laver ”Show and tell”.

Husk at tage noget med til at vise frem, det er altid dejligt at se hvad der
bliver lavet i de andre klubber.

Tilmelding senest onsdag d. 15. oktober.

Der er plads til 60 deltagere og det er først til mølle princippet.
Husk at bestille hvilken workshop du vil med på.

Tilmelding kun pr. mail til Grethe Ladefoged
gladefoged@live.dk
Bemærk at du først er tilmeldt når du har modtaget en bekræftende mail.


Workshops hos Vendelbo-quilternes efterårstræf
1. november 2014

Nr. 1: Venskabs trekanter 12 deltagere

Hurtig trekant teknik syet på maskine. Edyta Zitar`s metode
Her kan du lære at sy perfekte, retvinklede trekanter på en nem måde.
Trekanterne kan bruges til mange forskellige blokke og designs.
Medbring: Cremefarvet stof + kulørt stof ca. 17 x 24 cm. 4-5 stykker af hver. Skæreplade, skærelineal, skarp rulleskærer. Alm sygrej og symaskine.
Når trekanterne er syet, skal der byttes rundt med de trekanter de andre deltagere har syet, så du senere kan sy et projekt efter eget valg.
Dorte har flere modeller med til inspiration

Nr. 2: Bedstemors juleblomster, helt uden pap. 12 deltagere

Hexie blomster applikeret på en dækkeserviet (ca. 35 x 25 cm) og en meget nem montering hvor bagside stoffet bruges som lukkekant.
Dyk ned i bunden af de gamle julestoffer og find de små rester frem, jo flere forskellige stoffer jo bedre.
Medbring: Julerester, mindst 8 x 8 cm. Forsidestof 30 x 40 cm, gerne syet sammen af flere stoffer i samme farvenuance. Bagside stof 35 x 45 cm. Mellemvat ( volumenvlies) 35 x 45 cm. Tegnegrej, skæregrej, sygrej, (Hera marker hvis du har) , ministrygejern, strygeplade og æggebæger.
Grethe har flere modeller med hvor juleblomsterne kan bruges.

Nr. 3: Indfældede cirkler 12 deltagere

Jeg forestiller mig, at vi kan nå at lave 6 cirkler til f.eks. en dækkeserviet -- men ikke montering af servietten.
Medbring:
6 stk. bundstof a’ 15x15 cm og 6 stk. stof til cirkler ca. 15x15 cm (mindre kan også gøre det)
Limstift / limpen, cirkelskærer, hvis I har en – ellers passer og saks, symaskine, tråd, saks, lineal, blyant , alm. sygrej ,rulleskærer og skæreplade.
(Jeg medbringer strygejern og lidt ekstra stof m.m.)
Kirsten har flere modeller med

Nr. 4: Små ovale dækkeservietter 12 deltagere

Færdigmål 23,5 x 16,5 cm
En god måde til at få brugt nogle af sine små stofrester og fraklip.
Medbring symaskine, saks, blyant, stof til for- og bagside, stofrester til blikfang, sy-tråd til sammensyning og quiltning og eventuelle pyntestikninger. Helt tynd Volu-menvlies.
Se evt. Lisbeths blog: lisbethmadsenhj.blogspot.dk

Nr. 5: Eget arbejde.
Workshops hos Vendelbo-quilternes efterårstræf
1. november 2014





No comments: